loading...
پورتال جامع گلدنگار
amir بازدید : 154 چهارشنبه 29 آبان 1392 نظرات (0)

عشق یعنی جسم و جانم مال تو

عشق یعنی پرسش از احوال تو

عشق یعنی از خودم من خسته ام

عشق من ، به تو دل بسته ام

گاه نمیدانم چه پیامی را بهانه کنم

تا از حال آنکه روحم با اوست آگاه شوم

این بار که دلتنگی را بهانه کردم فردا را چه کنم

ل  این واژه ی بی نقطه

گاهی به وسعت یک دریا برایت دلتنگی می کند !

ببین گوش کن

فرقی نمی کنه من و تو متولد کدوم برج سالیم

مهم اینه که اگه تو نباشی من همیشه برج زهرمارم

کنارم که هستی

زمان هم مثل من دستپاچه می شود

عقربه ها دوتا یکی می پرند

اما همین که می روی

تاوان دستپاچگی های ساعت را هم من باید بدهم

جانم را می گیرند ثانیه های بی تو

هزار تابلوی مونالیزا

به روی لب

و هزاران موزه هنر

درون چشمت داری

فیزیک بعدترها ثابت می کند

در روزهای بارانی جای خالی آدم ها بزرگتر می شود

کاش یه روزی

و یکی افشا کنه که

چقدر دوستت داشتم و بهت نگفتم !

گاه نمی دانم چه پیامی را بهانه کنم

تا از حال آنکه روحم با اوست آگاه شوم

این بار که دلتنگی را بهانه کردم

فردا را چه کنم

رفتی و ندیدی که چه محشر کردم

بااشک تمام کوچه را تر کردم

دیشب که سکوت خانه دق مرگم کرد

وابستگی ام را به تو باور کردم

خیره است چشم خانه به چشمان مات من

خالی است بیصدا و سکوتت حیات من

حق السکوت می طلبد از لبان تو

چشمان لا ابالی و لب های لات من !

یارم از من بی سببب رنجید و رفت

گریه را دید و برمن خندید و رفت

وقت رفتن دیگر از ماندن نگفت

قصه ناگفته هارا نشنید و رفت

تشنه بودم همچو دشتی پر عطش

مثل باران بر تنم بارید و رفت

گل فراوان بود از باغ من

غنچه ای نشکفته را برچید و رفت

باران که می بارد همه چیز تازه می شود

حتی داغ نبودنِ تو

همیشه در ریاضیات ضعیف بودم

سال هاست دارم حساب می کنم

چگونه من بعلاوه ی تو

شد فقط من

تو که با دیگرانت بود میلی

چرا یادت مرا بشکست خیلی ؟

مگر قصدت پریشانی ما بود

که عشق ما نشد مجنون و لیلی ؟

اگر نسیمی شانه هایت را نوازش کرد

بدان آن هوای دل من است که به یادت می وزد

حالا اشک ها هم شبیه تو شده اند

گریه که می کنم نمی آیند

بغض یعنی نرو

بفهم !

سر عاشق شدنم لطف طبیبانه ی توست

ورنه عشق تو کجا این دل بیمار کجا

به چشمانت که رنگ آب دریاست

به آن نازی که در چشم تو پیداست

به گل های بهار و عشق و مستی

فدایت میشوم هر جا که هستی

در مسابقه زندگی گل زدن هنر نیست

گل شدن هنر است

تقدیم به سرور گل ها

ناز کمتر کن که من اهل تمنا نیستم

زنده با عشقم اسیر سوز و سودا نیستم

بس که در تدبیر فردا مانده ایم

با همیم اما چه تنها مانده ایم

در کلاس جمع و تفریق زمان

عاشق جمعیم و منها مانده ایم

بس که در تدبیر فردا مانده ایم

با همیم اما چه تنها مانده ایم

در کلاس جمع و تفریق زمان

عاشق جمعیم و منها مانده ایم

بهترین آرزوها را برایت دست فرشته ها سپردم

نگاهت به آسمان باشد

عشق یعنی راه رفتن زیر باران

عشق یعنی من می روم تو بمان

 

عشق یعنی آن روز وصال

عشق یعنی بوسه ها در طوله سال

عشق یعنی پای معشوق سوختن

عشق یعنی چشم را به در دوختن

بی رویت آینه کدر خواهد شد

آهم در شهر منتشر خواهد شد

چون بمبی ساعتی دلم در سینه

با تاخیر تو منفجر خواهد شد

عزیزم حسادت نکن

این که بعد از تو بغل گرفته ام

زانوی غم است !

همیشه از فاصله ها گله مندیم

شاید یادمان رفته که در مشق های کودکیمان

گاه برای فهمیدین کلمات فاصله هم لازم بود

گهگاهی سفری کن به حوالی دلت

شاید از جانب ما خاطره ای منتظر لمس نگاهت باشد

شاهزاده ی عشقی که غلامت شده ام

پابند تو و اسیر دامت شده ام

گویند کبوتری وفادار تر از طوقی نیست

طوقی صفتم جلد مرامت شده ام

دوست داشتن امروزم

دنباله ی ستاره ی چشم هایت است

که در آسمان قلبم سال ها پیش جا گذاشته بودی !

گل من با آمدنت گلستان شد آن کویر تشنه ی قلب من

تو همان شعری که با شنیدنش آرام می گیرد دل من

تو آنقدر مهربانی که مهربانتر از تو ندیده ام

طعم شیرین عشق را تنها با تو چشیده ام

از آن لحظه که تو آمدی تنها این را از قلبم شنیده ام

دوستت دارم

بی خیال با تنهایی بیشتر رفیقم تا با تو

ای نارفیق هیچ خاطره ی خوشی ندارم از تو

بهانه های دنیا تو را از یادم نخواهد برد

من تو را در قلبم دارم نه در دنیا

دل اگر بستی محکم نبند

مراقب باش گره کور نزنی او می رود

تو می مانی و یک گره کور

من که از کوی تو بیرون نرود پای خیالم

نکند فرق به حالم چه برانی چه بخوانی

چه به اوجم برسانی چه به خاکم بکشانی

نه من آنم که برنجم نه تو آنی که برانی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1085
  • کل نظرات : 42
  • افراد آنلاین : 34
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 151
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 198
  • باردید دیروز : 41
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,262
  • بازدید ماه : 3,262
  • بازدید سال : 40,014
  • بازدید کلی : 673,096